Provenind dintr-o familie de ingineri, Ionuț Iacob a fost crescut cu rigoare inginerească și cu perspectiva unei formări tehnice pentru viața de adult. Cu toate acestea, Ionuț a arătat de mic un talent înnăscut pentru limbi străine și istorie, pasiunea lui absolută fiind limba engleză. Astfel că, Ionuț a urmat liceul „Costache Negruzzi” din Iași, absolvind profilul umanist, iar prin intermediul unui profesor vizitator din Statele Unite a descoperit, încă din anii de liceu, domeniul marketingului, fapt pentru care a ales această specializare pentru studiile universitare:
„Nu știu dacă i-aș spune talent, însă am avut mereu un interes clar în direcția cuvintelor. În liceu, am avut șansa extraordinară de a avea profesori nativi, iar unul dintre ei, american, mi-a deschis orizontul spre un domeniu foarte bine documentat în Statele Unite, dar relativ nou în România la acel moment, marketingul. Ideea de a găsi cele mai bune instrumente pentru a pune în valoare un produs m-a atras cu puterea unui magnet”.
Facultatea i-a confirmat alegerea, la capătul căreia a descoperit un domeniu care combină în mod interesant arta cu matematica. Astfel că, firea lui creativă a întâlnit rigoarea din copilărie, ceea ce i-a adus încă o dată confirmarea că este în locul care trebuie. Cu partea de evenimente a luat contact la unul dintre cursuri când a trebuie să organizeze alături de colegi un eveniment, iar experiența i-a deschis apetitul pentru această activitate.
Când era încă la master, iar Palas Iași abia ce își deschisese porțile, începe să lucreze în echipa IULIUS, trecând prin mai multe niveluri ale organizației, pentru ca mai apoi să fie cooptat în departamentul de Târguri și Expoziții:
„Sunt norocos că fac parte dintr-o echipă de seniori, cu oameni care au ajuns să fie ca rotițele unui mecanism care se mișcă în perfectă coordonare. Fiecare dintre noi are propriile talente și competențe, iar respectul reciproc și aprecierea sunt valorile care ne definesc. Accentul în IULIUS este pus mereu pe echipă și pe coordonare interdepartamentală, acestea fiind principalele ingrediente ale succesului companiei.’’
Echipa din care face parte gândește fiecare târg sau expoziție în cel mai mic detaliu, de la partea de concept, tematică, parteneri, și până la campania de comunicare a evenimentului:
„Urmărim în permanență ce se întâmplă la nivel național și internațional, iar în timp ne-am construit o adevărată bancă de idei pe care o actualizăm continuu. Procesul organizării unui eveniment este unul complex, plecând de la construirea ideii, crearea conceptului, prospectarea pieței, diseminarea mesajului, continuând cu negocieri, contractări și promovare, finalizând apoi cu implementarea proiectului. Evenimentele noastre se axează pe crearea unei sinergii cu ceea ce ansamblul Palas deja oferă și își propun îmbogățirea experiențelor tuturor celor care ne trec pragul. ”
Abordarea profesională a lui Ionuț are la bază integritatea, dorința ca la final efortul să fie un win-win pentru toate părțile implicate și responsabilitatea față de ceea ce a promis. Procesul de învățare continuă și standardele ridicate sunt principalele motoare care activează entuziasmul lui Ionuț:
„IULIUS este o companie etalon, aflată într-o continuă dezvoltare, o companie care inovează, care nu urmează trenduri, ci le impune pe piață. Apartenența la această organizație mă motivează la nivel profesional și personal. Dorința mea pe termen lung este să fiu parte a acestui proces de dezvoltare, de acumulare și să fiu mai bun în tot ceea ce fac”.
Ionuț spune că organizarea evenimentelor offline va fi din ce în ce mai mult întrepătrunsă cu partea de online și că tehnologia va juca în viitor un rol tot mai important. Este convins, totuși, ca în acest proces în care online-ul va câștiga tot mai mult teren, oamenii vor continua să-și dorească interacțiunea directă și energia comunității.
„Sunt încrezător, Palas-ul este inima orașului, locul în care se schimbă idei, se face business, se petrece timpul liber și se trăiesc experiențe. După pandemie lumea a simțit o adevărată descătușare, iar evenimentele s-au bucurat de o mare audiență”.
Lui Ionuț îi place să-și dedice o mare parte a timpului liber activităților alături de băiețelul și soția lui, aleargă, face plimbări și călătorește. Chiar dacă crizele succesive din ultimii ani și-au făcut simțită prezența, rămâne încrezător:
„Există mereu soluții, iar noi suntem antrenați în găsirea și aplicarea lor. Dorința mea la nivel personal este să-i ofer copilului meu tot ceea ce are nevoie și să gândim corect și sănătos”.
Ionuț, îți mulțumim pentru profesionalismul și dedicarea ta și îți dorim ca anii care vin să-ți aducă oportunități la fel de frumoase !
Scurtă introducere în arta vieții, predată de #OameniiIulius
Vin sau bere?
Vin. Demisec, alb.
Mare sau munte?
Mare. Tata mi-a insuflat de mic o pasiune deosebită pentru apa mării. Încerc să fac acum același lucru cu fiul meu.
Morning person sau night person?
Matinal, mereu și dintotdeauna.
Dog person sau cat person?
Îmi plac câinii, de mic. Am adoptat un câine împreună cu fiul meu, dar avem un mod original de a-l crește, prin corespondență, la bunici, la curte. Îl vizităm totuși cât de des putem.
Dacă ți s-ar da o super putere ce ai face cu ea?
Aș face ca oamenii să conștientizeze mai mult ceea ce au în jurul lor. Să trăiască în prezent. Nu prețuim suficient ceea ce avem. Mi-ar plăcea să nu mai fim în aceeași grabă zilnic, să ne valorizăm reciproc, să ne bucurăm de ceea ce avem în prezent și să nu ne mai frustrăm de ceea ce ne dorim și nu putem avea.
Dacă nu te-ai fi născut român, ce altă naționalitate ai fi vrut să ai?
Aș spune englez, pentru ce reprezintă Anglia în istoria lumii. Am vizitat Londra și, față de alte orașe europene, mi-a transmis ceva aparte. Au un mod deosebit de a se raporta la identitatea lor britanică și în special la regalitate.
Iar dintre toate orașele lumii, pe care l-ai alege?
Iașul este orașul în care m-am născut, am crescut și m-am format ca om, așadar sunt foarte legat de el și iubesc să locuiesc și să îmi cresc băiatul pe frumoasele sale coline. Ca experiență aș încerca viața în Londra, dar nu pentru mult timp.
Ce persoană publică ai invita la o cafea sau bere?
L-aș invita pe Kevin O’Leary, un antreprenor și business angel. Mi-ar plăcea să-i ascult și în privat viziunea antreprenorială și investițională, dar și să vorbim despre o pasiune comună, ceasurile.
Piesa vestimentară preferată?
Sacoul. Pentru că este versatil și poate transforma o ținută din casual în smart.
Comments