Echipa ManagementAnalizăRezultateKcreativitateEntuziamTariecaracterImplicareNegociereGrijă & SpiritobservațieAdaptabilitateLoialitateExperiențăSpiritpersuasiv Palas
Nu, nu sunt magicieni! Deși... sunt inventivi, creativi, dedicați și se „pot întoarce în timp” atunci când au un deadline aproape imposibil de respectat. Mai sunt și cei care transformă invizibilul în vizibil, construiesc povești memorabile, mereu își sprijină colegii, iar atunci când încep un proiect, pornesc într-o „călătorie” în care singura limită este imaginația. Sunt nonconformiștii noștri colegi de la Marketing: Ioana, Mihaela, Ilinca, Ovidiu, Alexandru, Ciprian… &Sales: Ioana și Gabriela.
Zilele lor sunt o aventură continuă, principala superputere este empatia, pentru că au capacitatea de a înțelege multe puncte de vedere, iar munca în echipă și comunicarea le aduc succesul de fiecare dată. „Orice problemă are și o soluție!” este motto-ul lor, din simpli colegi au devenit prieteni, iar evenimentele organizate de ei au avut impact asupra a milioane de oameni, care au ajuns în Palas de-a lungul celor 10 ani și un pic.
Ioana Asofronii – Implicare din pasiune
De 14 ani, Ioana a pornit pe drumul marketingului și, alături de echipa pe care o coordonează, a planificat zeci de strategii, a implementat sute de campanii, a participat la organizarea a două recorduri mondiale care au plasat Iașul în Guinness World Records și și-a creat o mulțime de amintiri. Cea mai dragă este, însă, aceea în care a fost clientă Congress Hall în calitate de mireasă: „mi-am redescoperit locul de muncă dintr-o cu totul altă perspectivă și am fost impresionată de răbdarea și profesionalismul colegilor. Am avut parte de o zi extraordinară atunci, și noi doi, dar și invitații noștri”. De la cei din jur aude mereu că are „ochi de soacră”, iar această atenție la detalii este o caracteristică ce o ajută foarte mult atât la job, cât și în viața privată. O mai fascinează comportamentul uman - „cel de consum, dar și modul în care suntem atât de diferiți și ce ne influențează” - îi place să repare diverse obiecte, să le redea o viață sau o utilitate nouă, iar în timpul liber iubește să urmărească documentare, thrillere sau să citească literatură polițistă. Persoana care o inspiră cel mai mult este tatăl ei: „pentru mine este un model de răbdare și consecvență. Mereu mi-a plăcut să tratez lucrurile cu seriozitate și cu implicare, la fel ca el”, însușire pe care Ioana o pune în aplicare în orice proiect mic sau mare la care ia parte.
Fire activă, mereu în căutarea celor mai potrivite sau out-of-the box soluții, deși a gravitat la un moment dat spre o carieră de cadru didactic, a ajuns la concluzia că nu se regăsește în activitățile rutiniere și repetitive, cum ar fi reluarea unui subiect de predare de zeci de ori. Calitățile, însă, nu-i lipsesc, astfel că după fiecare task dificil încheiat, împreună cu echipa, are loc o evaluare a ce a mers și ce poate fi perfecționat pe viitor. Acestea fiind și unele dintre cele mai relaxante momente de la birou și cu note bune sau nu 😟 pentru toată lumea.
Pe viitor și-ar dori să viziteze SUA. „Cred că sunt locuri care, atunci când le vizitezi, te inspiră sau te schimbă profund. Am văzut la Iulius pe viu cum funcționează unul dintre modelele americane și cum a influențat obiceiurile de consum din România”.
Mihaela Cristescu – Arta de a câștiga orice „luptă”
Pe Mihaela, pe lângă contractul de muncă, o leagă de job și multe întâmplări haioase. De exemplu, ea este cea care, împreună cu Roxana Cruceanu, pentru a se asigura că totul decurge cum trebuie, stătea de dimineață până seara la toate spectacolele ce erau găzduite la teatrul de vară, iar în decembrie aproape dormeau la Palas, deoarece pregătirile pentru Crăciun sunt foarte solicitante. Noi, însă, am așteptat cu nerăbdare și bradul de anul acesta și considerăm că a meritat efortul 😊.
Înainte de a face marketing și-ar fi dorit să profeseze în Armată, Poliție sau Jandarmerie, doar că: „unul din părinți, venind din domeniul militar, m-a pus să jur ca nu mă orientez niciodată spre niciunul din domeniile acestea, pentru ca «el știe ce înseamnă»”. Tot ea ne spune că astfel și-a ales cel mai prost moment să asculte de părinți, dar cred că putem să o contrazicem.
Pe lângă organizare, perseverență și creativitate, Mihaela are talentul de a reține ușor zilele de naștere ale tuturor persoanelor care împărtășesc o singură dată cu ea această informație și știe să facă trucuri de magie cu cărți. Îi place să-i tachineze pe cei din jur și prețuiește toate momentele cu familia, indiferent că este vorba despre o simplă ieșire în oraș, o călătorie sau vizionarea unui film. Când vine vorba de echipă, momentul favorit este pauza de masă, iar superputerea Mihaelei e de a fi OM: „îmi place foarte mult să ofer ajutorul oriunde și oricând e nevoie. Îmi place să găsesc soluții, pentru că orice are o rezolvare.”
Cartea preferată este „Arta războiului”, toți oamenii cu care interacționează o inspiră, pentru că „toți au ceva bun și interesant în ei”, iar lucrurile pe care și le-ar dori să le facă, dar încă nu le-a trecut pe lista de checked sunt saltul cu parașuta și să plece la ora 17.00 de la serviciu 😊.
Ilinca Săcărescu – VOCEA de la marketing
Fire artistică și orientată spre frumos, Ilinca este cea care, printre altele, se ocupă de social media, punându-și de fiecare dată la bătaie imaginația și originalitatea pentru ca paginile de Facebook și Instagram Palas, dar și cea de la Family Market să transmită nu doar informații utile pentru clienți, ci și emoție. Partea amuzantă a contentului poate fi descoperită pe TikTok Palas, unde tot Ilinca are un cuvânt de spus, alături, însă, de alți colaboratori.
Cochetează cu muzica, domeniu în care i-ar fi plăcut să-și desfășoare activitatea și, poate, și de asta cea mai dragă amintire de la job este legată de festivalul CATEDRAL, când a putut ajunge la scenă: „am văzut în detaliu artiștii și mulțimea din spate, cântând fiecare vers”. Printre talentele ei neobișnuite se numără statul în mâini sub apă și poate să nu doarmă o noapte întreagă, să vină totuși la serviciu a doua zi și să fie productivă. Iubește faptul că la birou fiecare zi e și despre distracție și a te simți bine alături de colegi, nu doar în pauza de masă, iar pe wishlist are trecut scuba diving-ul. O pasionează și alte arte precum fotografia și copywriting-ul, iar artista care o inspiră cel mai mult este Oana Cosânzeana.
Ovidiu Gheorghiu – Pasiune pentru lucrul bine făcut
Veteranul echipei, Ovidiu, a adunat de-a lungul timpului experiențe dintre cele mai diverse, colegii i-au devenit prieteni și familie și i-ar lua multe ore să povestească măcar o parte din amintirile pe care și le-a creat la IULIUS. Unele dintre ele sunt amuzante: „odată am specificat atât telefonic, cât și pe email, unui client dimensiunile (1.000mm x 700mm) pentru o reclamă ce trebuia afișată pe un people stopper. La câteva zile de la transmiterea informației, la secretariatul Iulius Mall Iași a fost recepționat un cilindru ambalat înalt cât un om și de grosimea unui copac mic spre mediu, ce conținea mai multe bucăți parțiale de hârtie, care alcătuiau afișul, având fiecare latura de 10 ori mai mare (10.000mm x 7.000mm), per total un afiș de 100 de ori mai mare” 😊). În activitatea zilnică, pe lângă diplomație, atenție la detalii, foarte importantă este și prezența de spirit și proactivitatea: „astă-vară, în timpului unei zile de permanență, un client s-a plâns la Centrul Info de faptul că un eveniment desfășurat în exterior are loc fără protecția solară a participanților și atunci, împreună cu echipa, am venit cu ideea de a împărți umbrele de ploaie pentru a-i proteja pe oameni de soare”. Dar uneori este nevoie și de un pic de implicare extra fișa postului și, dacă există pasiune, cum este cazul lui Ovidiu, nimic nu reprezintă un efort, ci o plăcere: „după finalizarea activităților de marketing aferente inaugurării Iulius Mall Timișoara, la ora 23.30 discutam cu echipa întâmplările din decursul zilei. Deodată, sună telefonul și impresarul unei formații care participase la concertul de inaugurare solicită sprijin pentru că microbuzul care îi transporta la București fusese implicat într-un accident lângă Alba Iulia. S-a decis să merg eu cu o altă mașină ca să-i ajut să ajungă la destinație. Astfel, am condus Timișoara - București și retur într-un interval de 20 ore”.
Activitatea de marketing i se potrivește mănușă lui Ovidiu: „este o meserie complexă ce îți oferă posibilitatea să faci oferte, contracte, să porți negocieri, să stabilești bugete, să organizezi evenimente, să faci promovare, dar îți oferă și oportunitatea de a fi creativ”, astfel că ar alege și a doua oară aceeași meserie. Iubește să petreacă timp cu echipa, alături de care poate împărtăși multe: „momentul de relaxare este când mai povestim unele lucruri personale, când spunem bancuri sau când mergem să luăm prânzul împreună”.
Pe Ovidiu îl mai caracterizează memoria bună și empatia - „mă străduiesc «to walk in someone else's shoes»” - , își dă silința să aloce cât mai mult timp pentru lectură și sport, iar cartea ce îl inspiră este „The 7 Habits of Highly Effective People” a lui Stephen Covey. Pe viitor își dorește să urmeze un curs de conducere defensivă la Academia Titi Aur.
Alexandru Harasim – SurrealismGuy
Pentru a-l cunoaște mai bine pe Alex trebuie neapărat să intri pe profilul lui de Instragram, unde o să-i descoperi pasiunile (Photoshop manipulation), simțul umorului și o să găsești mereu o postare ce te va binedispune. El se ocupă de partea vizuală a campaniilor, iar munca lui este peste tot în jurul nostru: în lift, pe Facebook, pe cărțile de vizită, site-uri web sau bannere stradale. Activitatea zilnică presupune creație și creativitate, implică variație și personalitate, iar Alex adaugă și skillul de multitasking: „lucrez la 17 taskuri în același timp”. Cea mai amuzantă amintire de la birou este „teambuilding-ul de anul acesta”, urmează prânzurile de la 12.00 fix și toate zilele în care, pe lângă muncă, se râde mult. Inspirația și-o ia de la iubitul personaj Homer Simpson, cel mai neobișnuit talent al său este să: „mă trezesc la 6 AM fără alarmă, dar tot întârzii la muncă” 😊 și nu dă niciodată swipe stânga sau dreapta dacă cineva îi arată o fotografie pe telefonul lui. Dacă nu ar fi făcut Design Grafic, s-ar fi orientat spre zona de gaming și i-ar fi plăcut să fie tester videogame, iar saltul cu parașuta este unul dintre lucurile pe care încă nu le-a pus în practică.
Ciprian Aioanei – Campanii, gaming și cooking
Ciprian s-a alăturat echipei prin intermediul programului de internship „Rising Stars at IULIUS”, însă își amintește foarte bine primul contact pe care l-a avut acum 10 ani cu Palasul. „Una dintre cele mai faine amintiri pe care le am este de când am intrat pentru prima dată în Palas Mall. Pentru un băiat venit dintr-un mic oraș din județul Suceava, unde cea mai mare clădire este un bloc de 6 etaje, a fost impresionant să văd un ansamblu atât de mare și de complex. Nici prin cap nu mi-ar fi trecut că peste aproximativ un deceniu voi lucra aici. Iar asta mi se pare incredibil, cât de imprevizibilă și neașteptată poate fi viața”. Marketingul nu a fost pasiunea sa dintotdeauna, dar acum nu s-ar vedea făcând altceva: „de mic mi-am dorit să îmbrac uniforma de jandarm, însă, odată cu trecerea timpului mi-am dat seama că nu este pentru mine”. Efervescența, diversitatea activităților, dar și mulțumirea de pe chipurile oamenilor de după fiecare eveniment reușit sunt cele mai mari reward-uri pentru Ciprian, indiferent că pornește cu o caravană prin orașele din Moldova sau că organizează activități destinate zonei de sustenabilitate, sănătății sau sociale.
În timpul liber, Ciprian jonglează cu mai multe pasiuni, dar marea lui plăcere sunt jocurile online (consumate cu moderație, bineînțeles), care l-au ajutat chiar să își facă prieteni în toată țara. „Spre exemplu, pe unul dintre cei mai buni prieteni ai mei din prezent l-am cunoscut prin intermediul jocurilor, iar după aproximativ 4 ani de interacțiune online, ne-am întâlnit și în real life”. Pe lângă jocuri, îi place să asculte muzică, să urmărească filme sau seriale bune și să gătească. Pentru viitor și-a pregătit o listă consistentă de țări pe care dorește să le viziteze.
Ioana Aioanei – „Artistul” care-și pune la bătaie abilitățile pentru cea mai bună strategie de vânzare
Marketingul face, însă, întotdeauna, echipă bună cu vânzările, iar în cazul de față nu este vorba doar despre strategia companiei, ci și despre cealaltă ramură a departamentului, cea de Media Sales. Divizia este coordonată de Ioana, persoană competitivă, persuasivă, empatică, organizată și cu niște calități de comunicare foarte bine dezvoltate, care continuă să adune clienți, experiențe și.... amintiri frumoase de la birou. Pentru ea, fiecare zi reprezintă atât o provocare, cât și oportunitate de a se dezvolta.
Superputerea Ioanei constă în „capacitatea de a se adapta și de a identifica cu ușurință un punct comun, de interes, cu interlocutorul, astfel încât, la finalul discuției, acesta să simtă că o parte din situație este ca și rezolvată”, iar intuiția feminină, combinată cu „know how-ul” dobândit în calitate de mamă, îi spun când poate avea încredere în cineva și o ajută să „simtă” care este soluția pentru unele probleme. Dacă nu ar fi făcut vânzări, i-ar fi plăcut să fie polițist rutier, consideră că unul din principiile de bază ale relațiilor constă în ideea că „you should never judge a person by the chapter you walked in on!”, iar printre persoanele care o inspiră se numără Jordan Peterson. Iubește călătoriile, înotul și când îi pemite timpul: „îmi place să încerc «experimente» culinare, pentru că nu se pot numi toate, deserturi” 😊. Pe to do list-ul său figurează scuba diving-ul, iar momentele petrecute alături de întreaga echipă – Marketing&Sales, presărate cu parteneriate foarte bune încheiate sunt, de departe, cele mai plăcute momente ale zilei la job.
Gabriela Cîmpeanu – Disciplină, automotivare și dorință de autodepășire
După ce a revenit în țară de la Londra, unde a studiat International Event Management, Gabriela și-a dat seama că abilitățile pe care și le-a dezvoltat acolo, dar și înclinațiile pe care le are duc mult spre aria de marketing. Astfel, s-a alăturat diviziei de Sales, unde poate să îmbine ambele activități: „ador interacțiunea cu oamenii, creativitatea mă inspiră și dacă există și buget – lucruri pur și simplu se întâmplă! Mi-e greu să mă gândesc la un alt drum al vieții”.
Fire sociabilă, caldă, optimistă și atentă la cei din jur, Gabriela a adunat multe amintiri frumoase de la birou: „îmi amintesc, cu emoție, atmosfera plină de căldură din birou în preajma sărbătorilor de iarnă de anul trecut, când ne-am adăugat, fiecare din departament, în calendar, la final de program, «o ședință de Crăciun». Prăjituri, ciocolată caldă și o colindă dragă – toate ne-au făcut să ne simțim mai aproape unul de altul. Apoi, momentele din fiecare dimineață la birou, când ne bem cafeaua împreună, fiecare ședință de marți, când stabilim proiecte inspiraționale pentru comunitatea Palas...și fiecare proiect care devine realitate, sub ale noastre aripi”. Parte din aceste momente au devenit, în timp, un ritual, care transformă fiecare zi de muncă într-o plăcere de a veni la birou și, atunci, mai rămâne doar întrebarea: „Oare ce provocări mă așteaptă astăzi, încrezătoare că am o echipă de suflet alături?”.
Gabriela este și cea care întâmpină pe toată lumea mereu cu un zâmbet, indiferent că este vorba de un coleg sau un partener care a venit să semneze un contract: „într-o societate în care pare că se dărâmă cerul la fiecare 5 minute, îndrăznesc să afirm că a zâmbi, a te menține pozitiv, reprezintă un talent”. O mai pasionează tot ce ține de artă – pictura abstractă de care s-a apucat în pandemie, scrisul, lectura, călătoriile și să experimenteze lucruri noi. „În artă nu există corect sau greșit, ci pur și simplu există. Ce frumoasă ar fi viața dacă am îmbrățișa, cu toții, această credință – că pur și simplu existăm și asta e tot ce contează!”
Persoana care o inspiră cel mai mult este ea din viitor: „varianta care aș putea deveni peste 5 ani, peste 10 ani” și este atrasă de adrenalină, dar și de starea de liniște pe care o ai atunci când plutești deasupra lumii, precum în momentul în care faci un salt cu parașuta, astfel că, această experiență deja a fost trecută pe to do list.
Recunoașteți personajele:
Ce ați avut de pregătit pentru astăzi?
Cristescule!
Agnes/Micuțo
G/Cel mai corect ever
Spaima…Corelului
Micuțu’/Bulănosul
Mai facem și noi un bănuț?
It’s Beginning to look a lot like Christmas… în iulie
Material realizat de Lucia Hacman, Departament PR
Kommentare